Mostrar resultados 9-28 de 42.
< anterior
próximo >
Pré-visualizar | Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
| 2013 | Características psicométricas da versão portuguesa do inventário da percepção dos professores acerca da melhoria da escola (Leithwood e col., 2006) | Dias, Adelaide; Oliveira, João Tiago; Moreira, Paulo | Artigo | Acesso Aberto |
| 2012 | Características psicométricas do inventário de processos de aprendizagem em estudantes do ensino secundário | Moreira, Paulo; Dias, Paulo C.; Vaz, Filipa Machado; Petrachi, Paulo; Duarte, António | Artigo | Acesso Aberto |
| 2012 | Características psicométricas do questionário de envolvimento entre pais e professores | Moreira, Paulo; Dias, Paulo C.; Vaz, Filipa Machado; Petrachi, Paulo | Artigo | Acesso Aberto |
| 2012 | Desenvolvimento e validação do questionário de avaliação das crenças parentais acerca dos factores determinantes do rendimento académico dos seus filhos | Santos, Pedro M.; Moreira, Paulo | Artigo | Acesso Aberto |
| 2022 | Engagement and disengagement with sustainable development : further conceptualization and evidence of validity for the Engagement/Disengagement in Sustainable Development Inventory (EDiSDI) | Moreira, Paulo; Inman, Richard A.; Hanel, Paul H. P.; Faria, Sara; Araújo, Marta; Pedras, Susana; Cunha, Diana | Artigo | Acesso Aberto |
| 2012 | Escolas secundárias portuguesas com melhores e piores resultados académicos : dimensões do aluno, da família e da escola | Moreira, Paulo; Dias, Paulo C.; Vaz, Filipa Machado; Rocha, Cláudia; Monteiro, Juliana; Vaz, João Machado | Artigo | Acesso Aberto |
| 2020 | Evaluación de la dimensionalidad del Student School Engagement Survey : apoyo para un modelo multidimensional bifactor | Inman, Richard A.; Moreira, Paulo; Cunha, Diana; Castro, Jorge | Artigo | Acesso Aberto |
| 2019 | Functions of identity in the context of being a student: Development and validation of the Functions of Student Identity Scale | Moreira, Paulo; Inman, Richard A.; Cunha, Diana; Cardoso, Nuno | Artigo | Acesso Aberto |
| 2021 | Humor and personality : temperament and character have different roles | Moreira, Paulo; Inman, Richard A.; Cloninger, C. Robert | Artigo | Acesso Aberto |
| 2012 | Inventário de identificação de emoções e sentimentos (IIES) : estudo de desenvolvimento e de validação | Moreira, Paulo; Oliveira, João Tiago; Crusellas, Lorena; Lima, Adriana | Artigo | Acesso Aberto |
| 2019 | Locus of control, negative live events and psychopathological symptoms in collectivist adolescents | Moreira, Paulo; Vaz, João Machado; Stevanovic, Dejan; Olayinka, Atilola; Dodig-Ćurković, Katarina; Mohamad, Avicenna; Multazam Noor, Isa; Monteiro, Luis Antonio Campos; Ribas, Adriana; Stupar, Dusko; Deljkovic, Azra; Nussbaum, Laura; Thabet Abdelaziz, Dino; Petrov, Petar; Vostanis, Panos; The International Child Mental Health Study Group | Artigo | Acesso Aberto |
| 2015 | Personality and well-being in adolescents | Moreira, Paulo; Cloninger, C. Robert; Dinis, Liliana; Sá, Laura; Oliveira, João T.; Dias, Adelaide; Oliveira, Joana | Artigo | Acesso Aberto |
| 2020 | Personality networks and emotional and behavioral problems : integrating temperament and character using Latent Profile and Latent Class Analyses | Moreira, Paulo; Inman, Richard A.; Cloninger, Robert | Artigo | Acesso Aberto |
| 2020 | Personality, attachment, and well-being in adolescents : the independent effect of attachment after controlling for personality | Moreira, Paulo; Pedras, Susana; Silva, Márcia; Moreira, Maria; Oliveira, Joana | Artigo | Acesso Aberto |
| 2021 | Psychometric properties of the Comic Style Markers – Portuguese version: applying bifactor and hierarchical approaches to studying broad versus narrow styles of humor | Moreira, Paulo; Inman, Richard A. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2017 | The psychometrics of the European Portuguese version of the Temperament and Character Inventory-Revised (TCI-R) | Moreira, Paulo; Cloninger, Claude Robert; Oliveira, João Tiago; Rocha, Maria José; Ferreira, Noémia; Gonçalves, Daniel Maffasioli; Rózsaa, Sándor | Artigo | Acesso Aberto |
| 2021 | Reactance and personality : assessing psychological reactance using a biopsychosocial and person-centered approach | Moreira, Paulo; Inman, Richard A.; Cloninger, C. Robert | Artigo | Acesso Aberto |
| 2018 | School effects on students’ engagement with school: academic performance moderates the effect of school support for learning on students’ engagement | Moreira, Paulo; Dias, Adelaide; Oliveira, Joana Serra de; Castro, Jorge; Gaspar, Tânia; Matias, Carla | Artigo | Acesso Aberto |
| 2020 | School social organization influences adolescents' cognitive engagement with school : the role of school support for learning and of autonomy | Moreira, Paulo | Artigo | Acesso Aberto |
| 2021 | Student engagement with school and personality: a biopsychosocial and person-centered approach | Moreira, Paulo; Inman, Richard A.; Cloninger, Kevin; Cloninger, C. Robert | Artigo | Acesso Aberto |