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Title: Functions of Identity in the Context of Being a Student: Development and Validation of the Functions of Student Identity Scale
Author: Moreira, Paulo Alexandre Soares
Inman, Richard A.
Cunha, Diana
Cardoso, Nuno
Keywords: Identidade
Identificar as funções
Funções de Student Identity Scale (FOSIS)
psicometria
Bifactor
Issue Date: 2019
Publisher: Taylor & Francis Online
Series/Report no.: Volume 19, Issue 1;
Abstract: ABSTRACT A promising approach to the understanding of identity is the identity functions framework. However, its developmental specificities associated with adolescence remain unexplored. The aim of this study was to develop and test a new measure of the functions of identity as they relate to being a student. Consistent with the theoretical framework, an exploratory analysis with a subsample of high school students revealed five identity functions. A confirmatory analysis with a second subsample found that a higher-order model incorporating these five subscales demonstrated good fit to the data. A bifactor model and statistical indices indicated that it is appropriate to interpret a total student identity score using this instrument. The five subscales, and total scale, demonstrated good convergent validity with a measure of academic behavioral change. These preliminary results suggest that this new instrument presents good psychometric properties and that it is a suitable assessment instrument for the measurement of students’ processes and outcomes. For example, its associations with academic performance stages of changes suggest that this instrument will be useful for identifying students at risk for poor academic trajectories.
Resumo: Uma abordagem promissora para a compreensão da identidade é a estrutura função identidade. No entanto, as suas especificidades desenvolvimento associados com a adolescência permanecem inexplorados. O objetivo deste estudo foi desenvolver e testar uma nova medida das funções de identidade como eles se relacionam com ser um estudante. Consistente com a estrutura teórica, uma análise exploratória com uma subamostra de estudantes do ensino médio revelou cinco funções de identidade. A análise de confirmação com uma segunda sub-amostra descobriram que um modelo de ordem superior que incorpora estes cinco subescalas demonstrado bom ajuste para os dados. Um modelo bifactor e índices estatísticos indicaram que é apropriado para interpretar uma pontuação total de estudante usar este instrumento. Os cinco sub-escalas e escala total de, demonstrou boa validade convergente com uma medida de mudança de comportamento académico. Estes resultados preliminares sugerem que este novo instrumento apresenta boas propriedades psicométricas e que é um instrumento de avaliação adequado para a medição de processos e resultados dos alunos. Por exemplo, suas associações com estágios de desempenho académico de alterações sugerem que este instrumento será útil para identificar estudantes em risco para pobres trajetórias académicas.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/11067/4530
ISSN: 1532-706X
Other Identifiers: https://doi.org/10.1080/15283488.2019.1566069
Document Type: Article
Appears in Collections:[ULP-IPCE] Artigos

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